ALV-September Bijeenkomst

23 september 2021

Op 23 september vond onze Algemene Leden Vergadering en de aansluitende themabijeenkomst plaats. Hoe fijn was het dat we elkaar weer in levende lijve konden ontmoeten in het Rosarium in Amsterdam en een echt drankje en hapje kregen in plaats van een digitale. Nadat het officiële gedeelte van de leden vergadering was afgehandeld door onze voorzitter John van Thiel en penningmeester Paul Frohn was het woord aan speciale gast Klaas Dijkhoff, voormalig kamerlid, staatssecretaris,  minister en lijsttrekker van de VVD. Klaas nam ons mee in de totstandkoming van de Covid-19 steunmaatregelen en de overwegingen van de politiek om tot deze maatregelen te komen. Ook gaf hij zijn visie gaf op de economie en de toekomst van bedrijven na Covid-19. Immers 1 oktober is een belangrijke datum als de steunmaatregelen aflopen. Het eenduidige antwoord op de vraag hoe de toekomst er uit zal zien, wie de winnaars en de verliezers zijn, en hoe de overheid en belastingdienst zullen omgaan met het terugvorderen van de steun kregen we niet. Maar wel een heel goed inzicht in de verschillende alternatieven en mogelijke oplossingsrichtingen. Het is maar vanuit welke lens je het bekijkt en vooral hoe goed we in staat zijn om te beïnvloeden. Veel mooie inzichten en een inspirerende bijeenkomst.

De spreker

De locatie